lauantai 21. maaliskuuta 2015

Tervetuloa seuraamaan käsitöiden kiehtovaa maailmaa!

Puikot heiluvat ja kangassakset viuhuvat! Kun pääsen rakkaan harrastukseni pariin, luovuuteni kukkii ja ajantajuni katoaa kokonaan. Kiinnostukseni tekstiilitöihin on syntynyt jo lapsuudenkodissani seuratessani alle kouluikäisenä äitini neulomisharrastusta. Kouluaikana innostukseni tekstiilitöihin kasvoi entisestään ja tekstiilityön oppitunteja suorastaan odotin. Peruskoulun päätösjuhlassa muistan seisseeni itse tehdyssä juhla-asussa käsityö-stipendi kädessäni ajatellen: ”Tässä minä totisesti olen hyvä!”. Vuodet vierivät eteenpäin, kasvoin 185 cm pitkäksi ja opettelin vapaa-ajallani kaavoittamaan ja ompelemaan itselleni vaatteita. Myöhemmin valmistuin tekstiilityönopettajaksi ja tämän jälkeen vielä luokanopettajaksi. Rakas harrastukseni on pysynyt mukanani jo 28 vuotta ja tuona aikana on syntynyt lukematon määrä erilaisia neuletöitä, ommeltuja vaatteita, sisustustekstiilejä ja koriste-esineitä.

Blogeja olen seurannut päivittäin vuodesta 2008 alkaen, aina tähän päivään asti ja tuona aikana olen kirjoittanut blogeihin liittyvän pro gradu -tutkielman sekä tehnyt kartoittavaa tutkimusta blogien opetuskäytöstä. Kaiken tämän pohjalta onkin nyt viimein syntynyt tämä blogi, vuosien hauduttelen tuloksena. Jatkossa tulen julkaisemaan kuvia, ideoita ja ohjeita erilaisista käsitöistä mitä olen tehnyt ja mitä tulen jatkossa tekemään. Tekstiilitöiden ohella nautin leipomisesta, joten taatusti tulen julkaisemaan vinkkejä suolaisiin ja makeisiin leivonnaisiin.


Nauttikaa! 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti